La grande foire aux dialogues

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Prithan le Lun 13 Avr - 20:10

Ice a écrit:Aux dernières nouvelles, même s'il est l'objet d'un culte, Napoléon n'a pas inspiré de religion ^^

Certes, mais ça m'étonnerait que tu justifies un crime de guerre (ou autre chose) sous prétexte qu'il est "religieux".

Montrer que ce que certains appellent un acte de bravoure n'en est pas tant un que ça n'est pas en soit une idiotie. D'ailleurs, sa campagne d'Espagne n'est pas vraiment relatée de la même manière des 2 côtés des Pyrénnées...

En effet, je me suis même fait engueuler sur SL pour avoir rappelé à un gendarme que la "glorieuse tradition de la gendarmerie en Espagne en 1808-1812" était comment dire....bref. C'est comme sur Gor (hop, pirouette) : c'est bien de savoir que les glorieux Rarii de la Caste Rouge trop top balaises sont les rois de la jungle... Reste que Marlenus s'est fait eu par les Initiés soulevant les basses Castes. Sauf qu'en fait il s'était fait eu par lui même si on regarde bien (il a voulu garder l'Ubarat).

Voila ce qui me plaît dans Gor : à la différence d'un MMORPG où un perso suit une progression linéaire marquée par des levels et des achievements à fonctionnement égalitaire, il est possible d'y jouer des personnages à l'ancienne, qui sont capables de se perdre eux-mêmes, sans passer forcément pour des cons. Bon, c'est sûr que ce n'est pas général comme comportement, c'est très net, mais ça reste possible.

Bon et puis évidemment, le RP Maître/Esclaves, que je pratique depuis des années de façons différentes, et qui m'a toujours semblé un excellent support à l'introduction d'aspects psychologiques aboutis dans la pratique du jeu de rôle.
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Ice le Mar 14 Avr - 15:53

C'est vrai qu'on peut approfondir une chose qu'on approfondit peu dans le RP (de table ou MMO) : la psychologie des personnages. C'est aussi vrai que rien n'est ecrit, notre personnage peu voir sa trajectoire changer du tout au tout en un RP.

C'est vrai que c'est agréable ça Smile
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  laë le Mar 14 Avr - 15:55

la rigidité, mais ............fléxible.

((roulala elle est pas mal celle-la))

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Prithan le Mar 14 Avr - 16:29

Mais à quoi tu penses, laë ?!
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  laë le Mar 14 Avr - 17:03

A quoi je penses à ton avis?

Régiditer:: aspect dicter et jalonner ((règles, par rapport a la trame pseudo litéral des livres))

Flèxibiliter:: aspect ajustable du rp et pas forcément dicter et rigide de l'adaptation de notre perso.


Si j'ai mal répondu a ta question je t'exlpiquerais en privée se qu'est la rigidité et la flexibilité mon petit Pripri lol!

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Ice le Mer 15 Avr - 11:34

J'avais compris exactement ça. Y'aurait un sens caché ??? lol!
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Prithan le Mer 15 Avr - 13:02

Ice a écrit:J'avais compris exactement ça. Y'aurait un sens caché ??? lol!

C'est à ça que servent les jupettes ^^
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  laë le Mer 15 Avr - 15:26

alors la va falloir eclairer ma lanterne prithan car je vois pas le rapport entre la rigidite, la flexibilite et les jupettes Exclamation

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Ice le Mer 15 Avr - 18:59

Si, pour notre Pripri national y'a un lien entre la rigidité et les jupettes ... ça m'inquiète Shocked
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  laë le Ven 17 Avr - 11:46

en fait j'ai croise notre ami hier soir et il ma vaguement expliquer le lien entre jupette et flexibilite.

T'az de belles gambettes quand même Prithan.

Lae sifflote

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Ice le Ven 17 Avr - 12:18

Mais ceci ne nous regarde pas Very Happy
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  gabiebeaumont le Ven 17 Avr - 15:02

Bah ICE ! pourquoi tu es à genoux alors ?

Tu veux savoir s'il porte une culotte ? Wink

lol!
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Ice le Sam 18 Avr - 10:31

Moi ? a genoux ? JAMAIS !!!

/me jette un regard oblique, au cas où le vent serait son allié
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  gabiebeaumont le Lun 18 Mai - 7:33

Rajus Smile a écrit:(J'ai jamais attaqué personne. J'étais entrain de placer un bracelet sur le poignet de mon shape, tous les graphismes a fond, et Jek, m'attaque, boum boum, Jek Galicia Hit you bla bla, surtout que pour quelqu'un qui sort a tire la rigo ' Bouh, truc c'est un KKTD qui fait rien que du shoot sans rp' ca la fout mal, bref Jeross ta down, et j'ai -RP- avec toi, t'as reussit a me sortir 8mots en 7lignes (Moyenne de 1 mot par emote, et encore des fois c'est des mots de trois lettres.) de RP entre coupé de genre 20mins d'attente et de snapshoot que tu prenait - Ca non plus j'ai pas trop compris.- Avec Icare derriere qui me shootait comme un dingue. Donc ouai, t'as rien repoussé a par les limites du foutage de guele sur ce coup, faut arreter la mauvaise foix :3.)

(Désolé rajus, 1/ on ne refait pas son personnage panthère devant l'auberge sans ce mettre OOC ou AFK. 2/J'ai bien fait les deux phrases qui dit que je prends mon arc et met une flèche. 3/J'ai 20 lignes avant l'arrivée de Zinkan (moyenne 3 mots par emote ou phrase). 4/ il y a une coupure de 5 minutes et j'étais inconsciente donc je ne parle pas avant d'avoir 1% de vie, désolé je ne suis pas un super guerrier qui court le 100 mètres juste après d'être KO. 5/ Je n'ai pas dit que Jek avait repoussé la panthère mais Irate et Zinkan nuance encore une fois. 6/le snapshot c'était juste pour avoir la tête de Jeross pour un avis de recherche)
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Prithan le Lun 18 Mai - 9:27

Un marchand qui se balade tranquillou près des docks armé d'un arc et de flèches et prêt à bander (l'arc, évidemment)... Tu aurais tout aussi bien pu te mettre OOC, ton perso n'est pas plus crédible qu'une panthère devant une taverne.

A la différence qu'un peu de jugeotte (ou un IM, à défaut...) permet de deviner qu'il y a un truc qui cloche.

Juste une question comme ça : tu vois une panthère isolée dans un endroit peuplé, tu tires dessus toi ? Tu n'as pas l'impression qu'une fois criblée de flèches elle aurait moins de valeur pour un Marchand ?....Ou alors c'est l'éclaireuse annonçant le gros de l'armée des panthères, prête à envahir et à soumettre la ville, sauf bien sûr si les fiers euh...marchands-archers-whatever de Caithris se dressent héroïquement en travers de leur route sanguinaire.

Merci Jek en tout cas, ça fait rire de bon matin.
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  marieko le Lun 18 Mai - 9:43

Moi, si je vois un marchand qui approche de mon camp panthère, je tire pas… Mais si je vois un slaver (je suis pas daltonienne, hein), je lui fais la peau avant même qu'il est le temps d'envoyer un quelconque message de reddition. Na…
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  gabiebeaumont le Lun 18 Mai - 11:32

Prithan a écrit:Un marchand qui se balade tranquillou près des docks armé d'un arc et de flèches et prêt à bander (l'arc, évidemment)... Tu aurais tout aussi bien pu te mettre OOC, ton perso n'est pas plus crédible qu'une panthère devant une taverne.
Encore une fois Prithan , tu fais des raccourcis, je n'étais pas sur les docks avec mon arc à attendre qu'une panthère surgisse de nulle part mais devant mon échoppe, je venais de négocier des flèches contre des tapis et fourrures avec Maë le forgeron... et la panthère était devant la taverne donc dans le bourg. De plus la panthère dansait comme une dingue, jeross rigolait avec d'autres dans l'auberge et j'ai le groupe "défenseur de Caithris" pour justifier l'emploi d'armes contre des agresseurs.

Prithan a écrit:A la différence qu'un peu de jugeotte (ou un IM, à défaut...) permet de deviner qu'il y a un truc qui cloche.
Libre à toi Prithan de pensez que que je suis qu'un âne...

Prithan a écrit:
Juste une question comme ça : tu vois une panthère isolée dans un endroit peuplé, tu tires dessus toi ? Tu n'as pas l'impression qu'une fois criblée de flèches elle aurait moins de valeur pour un Marchand ?....Ou alors c'est l'éclaireuse annonçant le gros de l'armée des panthères, prête à envahir et à soumettre la ville, sauf bien sûr si les fiers euh...marchands-archers-whatever de Caithris se dressent héroïquement en travers de leur route sanguinaire.

Merci Jek en tout cas, ça fait rire de bon matin.

J'ai de très bonne relation en général avec les panthères dar-kosis, d'argentum et même avec marieko... je ne vais pas tuer un fournisseur de peaux de bêtes juste pour le plaisir...
De tous façon une panthère ne doit pas être dans la bourg et la cité, il n'y a pas à discuter c'est capture et collier sinon c'est Disney lol!
Pour le héroïque marchand-archer, je ne pense pas que c'est moi car en général, je suis le premier KO pour respecter le RP de mon perso (sauf en arène, j'arrive à me débrouiller un peu ).

Pour en finir avec l'attaque dans le dos du traite jeross pour aider une panthère, cela m'a value plus de 2 jours dans une infirmerie pour guérir de ma cote cassé (long d'attendre d'avoir un peu de visite) et de devoir rp l'acheta de nouveaux vêtements et armes car je n'avais plus rien après l'attaque.

Ne dit rien de plus Prithan, je sais, il n'y a plus personne à sauver à Caithris !

Au moins j'ai réussi à te faire rire Prithan clown
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  gabiebeaumont le Mer 20 Mai - 12:01

J'ai l'impression que la machine à rp semble commencer à repartir à Caithris Very Happy

C'est très bien et maintenant on passe la vitesse supérieure pour remonter la pente Razz

Un grand marché arrive bientôt à Caithris alors pensez à réserver une soirée pour faire un RP Wink
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  gabiebeaumont le Lun 25 Mai - 10:22

Exemple de règles dans l'île de Tabor en anglais :
(Qu'est ce que vous en pensez ?)


WELCOME TO THE ISLE OR TABOR!

Below are the laws and rules governing the Isle of Tabor and adjacent sims. While not always stated, it will be implied when speaking of the Isle of Tabor that the adjacent sims be included, unless otherwise specified. The laws of Tabor have been extensively rewritten and it's in your best interest to pay attention to them, ignorance will not be excused.

SIM RULES

I. Main Language of the city is English, although translators may be used.

II. Decisions of the Tabor Councillors - the list of Admins will be updated continuosly - are final, as are all decisions by the on-duty appointed MODs.

III. Tabor is a part of the Second Life (SL) community, and therefore subject to the TOS of SL as laid and upheld by Linden Labs.

IV. The use of public chat logs may be used as evidence to a dispute or record of an event. Be aware that public logs will be used in this way.

V. The Isle of Tabor and adjacent sims are Privately Owned Mature Sims. All residents and visitors must be over the age of legal adulthood per the guidelines of SL.

VI. The Isle of Tabor and adjacent sims do contain MATURE SCENARIOS of a sexual nature, violence, and other aspects that may be considered offensive to your personal point of view may be encountered in these sims. As all role play is consentual, it not the responsibility of the parties engaged in role play to shelter you from potential offense; it is your own responsibility to remove yourself from the scene.

VII. GOREAN LAND: Visitors and tribes are expected to follow the role playing (RP) guidelines and general conduct laid out in the Laws of Tabor and Sim Rules

VIII. ADULT HUMAN LOOKING AVATARS are only permitted in all areas, as the Isle of Tabor and adjacent sims is a Gorean RP environment. This means also no Kurii, Spider-People, Priest Kings, Outsiders, etc. (The only exception would be animals that
represent animals on Gor and these will be determined on a case by case basis)

IX. GRIEFERS: Any excessively disruptive and / or harassing behavior will not be tolerated. The Tabor Councillors may employ non-permitted weapons to deal with griefers who are using non-permitted weapons.

X. Help us to keep lag on the sims as low as possible. Please keep scripted items to a minimum. Our Estate Managers will regularly check the script times on the sims and may ask you to reset or even remove an object that generates a high load on the sim.

ROLE PLAY GUIDELINES

I. PROFILES: These contain out of character information and should not be used for relating to a character. Characters are played at face value so this information must be found out through role play. The exception to this would be slaves who may use the profile as 'slave papers' and should clearly state said information of ownership if not held in a slave paper carrier.

II. TITLERS: These should contain character specific descriptions or moods ONLY which can be used in role play. Names and titles are not allowable just as a group title would not be allowed. An accepted example would be a female outlaw or thief dressed as a male with the title reading "Disguised, chest bound and voice muffled".

III. CASTES: When you want to join a Caste, or even form a not yet formed Caste, in Tabor, contact one of the Scribes , the Administrator, or one of the Council. In Gorean Life, most if not all people were in the Caste system. Goreans take great pride in their Caste.

IV. SEE THE BOTTOM OF THIS SCROLL FOR MORE INFORMATION ON VARIOUS CHARACTERS SUCH AS FREE WOMEN, SLAVE LAWS, OUTLAWS, ASSASSINS, ETC

V. All RP on the Isle of Tabor and environs is consentual. You have the right to refuse any RP which is outside of your comfort zone. This is a mature sim with mature themes and many have lower limits than others that must be respected. In your profile, you can also add RP limits which should also be respected.

GENERAL LAWS OF THE ISLE OF TABOR AND OUTLYING AREAS

I. COMBAT METER / OBSERVER TAG: All visitors of Tabor who do not wish to role play should wear an Observer Tag. 􀀃 . Any visitor not wearing one will be considered in role and subject to the laws and rules of the Isle of Tabor, this includes force collaring. The moment that you interfere or enter into role play with any actions in Tabor, then the Observer Tag becomes null and void. With the Observer Tag you'll be expected to speak in OOC terms (either with (()) or an OOC talker using /22 then your text), unless role play is going on, in which case, you should IM a person to ask questions.
Combat meters are expected to be used by all role playing persons within and around the Isle of Tabor and related sims. The Isle of Tabor and related sims use the Gorean Meter (GM) which can be found at the market and most landing locations. The use of OOC is not encouraged in role playing areas to keep the role playing flowing well.

II. ROLE PLAY DISPUTES: It is preferable that you attempt to settle a dispute in IM; failing that, the Administrator, or a Moderator found at the market board to mediate the dispute. If this is not satisfactory, it may be brought up to the Council who will judge and determine based on the facts provided. All Combat Zone disputes should be brought to the attention of the combat related MOD and all final decisions rest with the First Sword and Captain. All Safe Zone and general RP disputes should be brought to the attention of the Administrator and Magistrates.

III. SAFE ZONES:

1. The city is entirely CZ except for the MARKET and INFIRMARY. Another SZ area is the Hillcrest SZ Enclave. All SZ's are well marked!

2. THE NEW TP OUT POINT!!! The new TP OUT BOAT is in the DOCK on the border of Tabor/North Tabor and is well marked! Please take the effort to locate this BOAT as this is the only legal TP out point within the Tabor Region!!!

PS: A sure sign of combat related activity is your meter is BELOW 100% and/OR you have a WEAPON DRAWN.

Below defines and explains the various Safe Zones in the city. It is in the power of the Tabor Councillors to declare additional Safe Zones. Engagement and combat may take place in the woods. Forced and/or violent RP events that START in the safe zone will not be considered valid. No exceptions will be made. Combat should be fair and honorable. There will be absolutely no tolerance for “cheating.” Tabor Citizens, Slaves, or Groups residing in Tabor may use the Safe Zones for protection. The Raiders/Attackers may not use the Safe Zone for protection once an attack has started. The only way an attacker can escape being captured or killed is to make it back to The TP OUT BOAT (this is situated by the arched bridge in Tabor and is signposted and is a CZ) and then Teleport OUT of the SIM. This is also the ONLY LEGAL point they can take OUT CAPTIVES. CAPTIVES MUST NOT DURING COMBAT BE TAKEN OUT VIA THE CITY DOCK ATTACHED TO THE MARKET. Until they TP out they may still be captured or killed. They may not return for 30 minutes after teleporting out of combat:

a) Market and Entry Point - Full Safe Zone - OOC and No Force Collar allowed (people should be allowed to shop in peace) The market and entry point are full safe zones and are OOC. This allows visitors to shop in peace and for those who choose to role play to get themselves a meter or observer tag, if you're an observer, and then step to the docks. It also allows for any residents to pass quiety and safely to their homes in Hillcrest and beyond or to the Castle for official business.
b) Docks, Tavern, City center, (not the CZ Warrior Fort) and environs - visitors or people new to Tabor should make use of the maps posted to see the clear and designated safe zones within the city. For the most part, the entire city to the south of the river are declared a RP safe zone, meaning weapons cannot be drawn for actual combat. Although physical combat cannot be initiated in these areas, role played combat may be utilized for the sake of role play (i.e. Tommy punches Billy in the face during a bar brawl). In these zones, Free Women laws will apply, submissions may be taken, assassinations can be performed (allowing they follow the Assassination Rules), or any manner of Gorean Role Play will be allowed for the enjoyment of all.
c) Kennels - the Kennels are a permenant Safe Zone, force collaring and submissions may only be done by the Slaver / Slavers, members of the High Council, and Guards / Warriors for the city of Tabor. No combat may be initiated in the Kennels. Any slave that makes it to the Kennels during combat would be comsidered free and clear
d) Residential Sims of Hillcrest and Tabor Deep - these are residential sims and declared Safe Zones, where residents may relax and take a break from the role play or enjoy the company of guests. Within the houses and buildings it is up to the renter to declare whether it is RP or OOC, and this is not to be overruled by any visitor coming to their home.

IV. TAVERNS are places in which slaves are expected to show heat. Free Women should not enter a tavern unescorted and should be accompanied by a Free Man.

V. TOURS: Slaves will be made available for tours for visitors to the Isle of Tabor and adjacent sims. The slaves giving the tour will change their meter to OOC as should the visitor and are immune from combat, capture, and any other form of engagement as long as they are giving the tour. The slaves are permitted to take their tours to ALL areas wearing the appropriate tag.

VI. OUTLAWS: Pirates, panthers, taluna, mamba, and outlaws will be held to the rules and laws of the Isle of Tabor and adjacent lands. A wanted outlaw (posted) is not immune from capture and arrest if entering the city. Kill on Sight and Capture on Sight are posted in the market.

VII. Players, Poets, Musicians, and Singers may freely enter the city. None may be enslaved within the city limits. If their behavior or conduct is outside of the laws and rules, they may be removed and escorted out of the city (banned) or even arrested by the Guard.

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  gabiebeaumont le Lun 25 Mai - 10:23

suite...

CITIZENSHIP AND HOUSING IN TABOR

I. Citizenship: Those Citizens of Tabor that are able to make someone a Citizen are to collect an Application and THEN ONLY make that person a RESIDENT. The Application is to then be sent to one of the Scribes. The Resident may then later be made a full Citizen by the Scribe or Council. All are welcome to join the City of Tabor as Free or slave. Some Roles of Citizens of Tabor may only be appointed by the Council of Tabor. If in doubt ask.

II. Housing is provided for rental on Tabor, Hillcrest of Tabor and Silver Tree. Please be aware of the prim allotment and don't over use it, as we monitor it closely and will return objects over the prim allotment.

III. Citizens are expected to take an active role in the city and events, showing pride in their Home Stone.

***** COMBAT RULES AND LAWS *****

I. Combat may be initiated in the designated Combat Zones, as listed above and shown on the map at the market. Any combat initiated in a Safe Zone, stated above or designated, will be invalid. Combat which progresses into the Safe Zone will no longer deem the participants safe. Any participant who joins in the Safe Zone will make the current combat invalid, so it is in their best interest to leave to a safer area. Any participant who does not willingly join in the combat in the Safe Zone and is 'captured' may reset their meter to leave.

II. Excessive jumping, unmetered tarns in combat, and speed enhanced swimming will not be tolerated and are subject to IMMEDIATE and PERMANENT BAN. No exceptions. Any weapons found to be enhanced will also be subject to banishment. See below for banned weaponry.

III. Only weaponry which is showing on your body may used in battle, meaning, if you're going to use a bow, you have to have a bow strapped to your body when you arrive. If you're going to use a sword, it has to be showing on your body before combat begins. Pulling weapons out of thin air doesn't cut it.

IV. Excessive 'crashes' when captured in battle and not returning to finish the role play will be subject to banishment and lack of role play in the Isle of Tabor. An appeal may be made to the Administrators and CZ Mods or the Council for each case to be allowed back into role play in the Isle of Tabor.

V. Teleporting out of combat is not allowed, and is subject to banishment. The only safe way to teleport out of combat is to make it to the market and teleport out from there. You may call a tarn to escape but that tarn MUST be metered and MUST make it away from the combat, which may follow you into other sims connected to the combat zone.

VI. All captures on the soil of Tabor are property and subject to the laws of Tabor. Captives of Tabor and its allies will met out judgement in Tabor and will not be taken from her soil UNLESS THE RANKING RED ALLOWS as in legal booty arrangements with her allies. All captures are subject to validation and authentication by the ranking Red Caste official of Tabor at that time. All captures, kills, trades and releases should be documented and sent to the Scribery to be filed.

VII. If your meter runs out, you are unconscious. This means you may not call for help in IM. The only way you may call for help in IM is to role play sending a bird. This is an island and it will take time for a ship to arrive from anywhere to bring in assistance. Tarns do not like flying over stretches of sea so it would take them longer. If you are captured and bound, it's highly unlikely that you'll be sending any messages.

VIII. Captivity lasts 3 days (Real time) from the time of your combat meter going to zero. You may role play escape from captivity provided your role play LEGITIMATELY covers it. It should be documented to the captor(s) as well as one moderator listed on the board to be filed. When the captivity expires, role play it out, do not just teleport away.

IX. Death lasts 24 hors real time from the time of capture and being killed in role play. All kills must have a legitimate reason and shall consist of a minimum of THREE LINES of emotes to role play and 30 minutes of role play to validate the killing. While dead, you will be a ghost and not participate in role play IN ANY WAY! This includes emoting ghostly actions. Death is death, not another excuse to involve yourself or interfere with role play.

X. Suicide also lasts 5 days (Real time )from the time you kill yourself. Once again, you will be a ghost and will not participate in role play in any way. At the end of the suicide, it is up to you and the caste leader or Admin as to what part you'll take in Tabor upon your resurrection.

XI. Trades for captives are to be conducted by the Merchant or acting representative at the time. Trades will be according to Merchant Law, as the Isle of Tabor is a Merchant land. Excessive trades will run the risk of invalidating the capture and possibly a temporary ban if it goes too far. Common sense will dictate the amounts of each capture per the Merchant Laws.

XII. Collared slaves may be captured or killed if they stray from the safe area. Compensation may be discussed between the owner and the captor, with the exception of city slaves. City slaves are the responsibility and property of the Isle of Tabor and should include negotiations with the Slaver or Assistant Slaver(s).

XIII. Any badly behaving or mouthy Free Women may be captured and collared no matter who they are. If you don't want your FW to be captured, hold your tongue and behave like a Free Woman. Any Free Woman with behavior of a kajira (showing heat in any way) will be subject to capture and force collaring.

XIV. Any captives taken from the Isle of Tabor or its environs to a place NON-GOREAN or of Earth will immediately invalidate the capture. The captive will immediately TP out of role play and back home to Gor.

XV. The City of Tabor is a full role-play gorean SIM. Locked buildings/ caravans / tents or those with closed doors/flaps may not be entered without the use of applicable siege items or Role-Playing picking the lock. Be reasonable with this, you should not be able to pick the lock in one line.

XVI. All Ransoms to use the GM tade system. We prefer NO LINDEN TRANSACTIONS but in an extreme circumstance a mx level of 200L. This applies to everyone captured in the City of Tabor and taken to another SIM. If you refuse to abide by this you will be asked to leave the SIM.

Changes from v2.3 to v2.5

Removed Admin names but left in The Council

Changes from v2.2 to v2.3

Safe Zones - Clarified where combat may teleport out of within the first paragraph, which should be readily posted for all to see. This applies to all sims within the Tabor Region.
Combat Section - removed what groups may raid but left in the ratio

Changes from v2.1 to v2.2

Combat article XII - removed "regardless of what is stated in profile"
Combat article X - changed suicide to 5 days real time
Combat article IX - changed death to 3 days real time

Changes from v2.0 to v2.1

Slave Laws - Abandonment laws changed to allow out of world contact
Outlaws - two typoes
Sim Laws article II - names changed to reflect current sim admins
General Laws article II - added clarification to the roles and authority for disputes
Citizenship article II - added Siver Tree and Tabor to rentals
Combat article X - changed death from 3 days to 5 days
Combat article XVI - Ransoms for L changed as items used are through the GM system

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Bohemond le Lun 25 Mai - 14:31

ajouter 'NO OOC IN OPEN CHAT'.
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Gillan Bleac le Lun 25 Mai - 17:31

Pas le temps de le lire pour le moment (occupé rl) mais il bien présenté. Çà ressemble bien à une sorte de constitution ou de code civil, çà a de la gueule en tous cas. Bien trouvé.
A voir en détail pour adaptation Caithrisienne. Je regarde ce soir.

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Gillan Bleac le Lun 25 Mai - 17:39

Bohemond a écrit:ajouter 'NO OOC IN OPEN CHAT'.

Oui.
On envisage un règlement de SIM, ou comportement OOC des visiteurs et toute personne présente sur la sim distinct d'un règlement de RP . Cette règle sur l'open chat serait valable pour tout le monde.

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Re: La grande foire aux dialogues

Message  gabiebeaumont le Lun 25 Mai - 20:08

clown


Dernière édition par gabiebeaumont le Lun 25 Mai - 22:04, édité 1 fois
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Re: La grande foire aux dialogues

Message  Prithan le Lun 25 Mai - 21:48

C'est génial, le forum se transforme en IM hors-SL...."envoie-moi une notecard sur SL", "je t'envoie une notecard" ...

A propos, le choix de Tabor ça vient d'où ? Hier il y avait un kajirus se prenant pour une kajira à la taverne (sans que qui que ce soit ne dise quoi que ce soit, bien sûr), vous comptez transformer Caithris en sim "Gay Gor" ? Very Happy

Quoique... à la réflexion Gillan et Jek ne sont sans doute pas au courant. Personne n'a du leur envoyer de notecard Rolling Eyes
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